Starters
Stel, je hebt een goed plan en je wilt voor jezelf beginnen. Veel startende ondernemers kiezen voor het oprichten van een eenmanszaak. Niet zo gek, aangezien dit de gemakkelijkste vorm is om een eigen bedrijf te starten; na een bezoekje aan de Kamer van Koophandel kun je direct aan de slag!
Maar voordat je daadwerkelijk van start gaat, zijn er een aantal zaken die goed geregeld moeten zijn. Zo moet er belasting betaald worden over de gemaakte winst, maar hoe bereken je dat. En veel ondernemingen krijgen te maken met de omzetbelasting. Ook zal de belastingdienst eisen dat er een correcte administratie wordt gevoerd. En moet je als ondernemer zelf ook je verzekeringen en pensioen regelen. Hier vind je een stappenplan van de zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je start met een bedrijf.
Aandachtspunten voor Starters
- Hoe maak je van je idee een ondernemingsplan
- Keuze van de rechtsvorm van jouw bedrijf
- Administratie: ga je dit zelf doen of besteed je dit uit
- Belasting
- Verzekeringen
- Personeel
- Startkapitaal
Boekhoudersfabriek kan je begeleiden in dit proces; van idee en ondernemersplan tot aan het verkrijgen van startkapitaal. Wij beschikken over zowel fiscale, administratieve als juridische kennis om jouw bedrijf van een goede start te voorzien. Daarnaast is Boekhoudersfabriek gespecialiseerd in het bemiddelen van startkapitaal bij banken als door crowdfunding.
Ben jij een starter? Vragen mag altijd…
Heb jij al alle boven genoemde criteria voor elkaar? Succes! Voor alle andere startende ondernemers nodigt Boekhoudersfabriek je bij deze uit voor een vrijblijvend advies gesprek. Om jouw idee tot een succes te maken! Graag geven wij je antwoord op al je vragen bij het starten van jouw onderneming.
Ben jij een starter? Boekhoudersfabriek heeft een speciale startersaanbieding
Het starten van je onderneming gaat niet altijd zo als gepland, zeker met de inkomsten van je onderneming. Boekhoudersfabriek heeft daarom het speciale aanbod voor startende ondernemers (ook eenmanszaken niet ouder dan 3 jaar).
Om juist in de tijden dat de onderneming moeilijker aan zijn inkomsten komt, wordt het standaard zzp-tarief opgesplitst in twee stukken, een vast bedrag per maand (50% van het zzp-tarief) en een percentage van de omzet met een maximum van de andere helft. Zodoende heb je als starter meer financiële ruimte wanneer dat nodig is en betaal je nooit meer dan alle gevestigde zpp-ers.
Binnen het pakket vallen de volgende werkzaamheden: boekhouding inclusief aangifte omzetbelasting, tussentijdse rapportage van de omzet en kosten, jaarrekening, aangifte inkomstenbelasting en controle op de eventuele toeslagen.